[O1] część silnika - co to jest

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michal1980red
    Classic
    • 2010
    • 33

    [O1] część silnika - co to jest

    no to gratulacje i zdrowia życzę synkowi i rodzicom
    1.9tdi 110km Elegance
  • dylan80
    Rider
    • 2009
    • 625

    #2
    [O1] część silnika - co to jest

    ahio, i jeszcze jedno....

    nie posiadam fachowej wiedzy z budowy silnika TDI ani książki 'sam naprawiam'....

    zwracam sie do Was z pytaniem , co to za element silnika, i czy ktoś moze mi powiedzieć, dlaczego okolica i sam element były zapocone olejem...?czy moze to miec związek z bliskością i nieszczelnością korka wlewu oleju???
    Załączone pliki

    Komentarz

    • b-bar01
      Elegance
      • 2007
      • 985
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      dylan80,
      to jest zawór recyrkulacji spalin tzw. EGR, ten grzybek to jego sterowanie.
      zawór jest zapocony przeważnie olejem z dolotu (odma).
      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        Jak kolega napisał to EGR. Wyczyść go dokładnie i zobacz gdzie cieknie. Jak na łączeniu z dolotem to do wymiany uszczelka (oring) która jest pomiędzy EGR a kolektorem dolotowym do dostania w ASO za parę złociszy. Jeżeli natomiast cieknie z takich dwóch dziurek pod grzybkiem to niestety do wymiany lub zatkania cały zawór ponieważ wtedy puściło uszczelnienie tego grzybka w środku.
        Zabrudzenie nie występuje od korka wlewowego tylko olej w dolocie jest normalną rzeczą w 1.9TDI. Oczywiście zależy od jego ilości. Olej dostaje się do dolotu z odmy jak i po jakimś czasie również uszczelnienia turbo puszczają. Ja po 150tys przebiegu wylałem pół szklanki oleju z intercoolera...
        Tomek

        Komentarz

        • pawiel2
          Classic
          • 2008
          • 13

          #5
          Ja jeżdżę z takim zapoconym egr i nic przy nim nie robiłem. Olej tam będzie bo powietrze, które tamtędy przechodzi zawiera jakąś ilość oleju z odmy. Szczerze mówiąc to nie spotkałem się z tdi w którym ten zawór nie byłby zapocony. Jakbyś miał turbo uszkodzone i olej przedostawałby się w nadmiernych ilościach to zauważyłbyś jego nadmierne ubytki, błękitne dymienie z tyłu oraz ubytek mocy i inny dźwięk pracy turbosprężarki.

          U mnie w części gorącej turbiny uszkodzone zostały dwie łopatki i straciła współosiowość i olej przeciekał do części gorącej i tamtędy do katalizatora i dymił na błękitno, a odgłos jej pracy przypominał pocieranie metalu o metal.

          Komentarz

          • chelbek
            Drive
            • 2009
            • 54

            #6
            u mnie cieknie delikatnie jakby od spodu, mechanik mi powiedział ze turbo juz puszcza troche oleju i tam sie dostaje...

            sam EGR nie jest specjalnie brudny w środku (to sprawdziłem), działa bez problemu

            sprawdziłeś czy przy turbo nie masz jakiegoś zapocenia?
            Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

            Komentarz

            • alfee
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2583

              #7
              dylan80, EGR przed sprzedażą ci wyczyściłem.
              Alfee
              Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
              Kawasaki ER5 :-)

              Komentarz

              • chelbek
                Drive
                • 2009
                • 54

                #8
                może dodam, ze EGR (nowy kosztuje około 500 zł - bez sensu wydawane pieniądze! na coś co i tak nic tobie nie daje) generalnie się nie psuje - bynajmniej tak słyszałem
                Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

                Komentarz

                • dylan80
                  Rider
                  • 2009
                  • 625

                  #9
                  pytałem co to jest, bo nie wiedziałem ... teraz juz wiem , przetarłem to trochu, w środku troche też powycierałem , a dalej zobaczymy co bedzie.....
                  ale tak mi sie lekko zdaje, ze czesia sie w zeszłym roku lepiej chyba zbierała, niż teraz, ale to moze juz przyzwyczajenie....

                  Komentarz

                  • pawiel2
                    Classic
                    • 2008
                    • 13

                    #10
                    może być to już przyzwyczajenie do większej mocy Ja od czasu do czasu przejadę się fabią 1,4 MPI i jak się przesiadam do octavi to wydaje mi się, że rakietą lecę

                    Turbosprężarka jakby się kończyła to odczuwałbyś spadek mocy, dźwiękowo inne zachowanie, dźwięki, jak u mnie się turbosprężarka skończyła to odczuwałem też takie szarpania autem, tak jakby się dławił. Turbosprężarka stawała i nie dawała ciśnienia, takie chwilowe zatrzymania powodowały takie szarpania.

                    Ostatnio zmieniałem koledze napinacz w audi a3 z takim silnikiem jak Twój AGR i z wyjścia z intercoolera kapał olej po prostu, a przy turbinie też było mokro aż kropelka wisiała, ale moc miał, nie było odczuwalne pogorszenie warunków jazdy.

                    Także nie przejmuj się tym zapoconym egr-em. Niektórzy nawet go wyrzucają, albo zaślepiają

                    Komentarz

                    Pracuję...